‘Je bent goed bezig! Volhouden maar!’

Thanks Evy! Gelukkig geloof jij nog wel in mij, want ik heb het ondertussen al een beetje opgegeven nog voor ik goed en wel ben begonnen.

Vorige week Schermafbeelding 2015-08-01 om 13.06.22ben ik voor de ongeveer 10de keer terug begonnen met Start To Run van Evy Gruyaert. Zoals telkens vol goede moed en zin om na 10 weken die 5 km vlotjes te joggen. In het begin gaat het allemaal erg vlot: ik loop 3 keer per week samen met Evy die me elke paar minuten aanmoedigt en me vertelt hoe goed ik wel niet bezig ben. Dat is ook de moment dat ik echt denk dat het deze keer andes gaat zijn en ik het deze keer zal volhouden tot op het einde.

Ik ben echter nog nooit verder dan les 18 geraakt. Na een week of 5 ben ik dat lopen zo beu dat elk excuus goed genoeg is om niet te moeten gaan. En nadat je dan twee weken lang elke avond ‘dat ene mailtje echt nog moet versturen vandaag’ is het ook niet meer de moeite om opnieuw te starten natuurlijk. En dan blijft Evy dus op mijn ipod staan op ‘podcast nog niet afgespeeld’ terwijl ik opgezadeld zit met een licht schuldgevoel.

Schermafbeelding 2015-08-01 om 13.06.42

En dus ben ik twee weken gelden terug opnieuw begonnen.

Maar deze keer hou ik het echt vol…

One thought on “‘Je bent goed bezig! Volhouden maar!’

  1. Doen! Anders moet je dat eens in groep doen. Dat werkt beter, je hebt ook nog sociaal contact, iedereen zit dan in hetzelfde schuitje. Er zijn kei-veel start-to-run groepen tegenwoordig!

    Like

Leave a Reply

