Make up opleiding

Deze zomer heb ik in een vlaag van waanzin (achteraf gezien) mij ingeschreven voor 3 verschillende cursussen: Bedrijfsbeheer, basisopleiding Naaien en Basis Visagie. 3 weken geleden had ik dus mijn eerste Makeup les, waar ik   mij met meer tegenzin dan zin naartoe sleepte. Ik kwam een half uur te laat (ik dacht dat de les om 19u begon ipv om 18u), had een zak van de delhaize bij met daarin een tupperware doos met alle makeup die ik op dat moment bezat en absoluut geen idee wat ik mocht verwachten.

1a

3u later kwam ik buiten met een ‘to Buy’ lijstje van 2 pagina’s lang en een hoofd dat volzat met vragen en termen.

De week daarop heb ik in New York doorgebracht voor een training van het werk en daar besloot ik van de nood een deugd te maken en een paar leuke spulletjes te kopen in Sephora. Na wat rond te neuzen vond ik een oogschaduw pallet van Smashbox dat ik ontzettend leuk vond en een contouring set van Anastasia Beverly Hills wat ik al een tijdje wou.

2

Deze week zit ik in de les met 4 hema dozen vol met lipsticks, oogpotloden, concealers en foundations. Ik heb spatels om mijn dagcreme uit het potje te halen en een stippelbrush om concealer aan te brengen. Ik heb ondertussen zoveel make up dat ik geen idee heb hoe ik het allemaal in mijn kast moet passen.

Over 2 weken heb ik mijn examen en moet ik een vriendin opmaken als bruid. Om te oefenen had ik al mijn vriendinnen vorig weekend uitgenodigd voor een echte make-up-girls-night met koekjes en thee! Toen ik al mijn make up aan het uitstallen was besefte ik dat ik dit echt graag deed en dat ik hier zeker verder mee wil gaan! Al heb ik wel nog wat oefening nodig voor ik mijzelf echt een make up artist kan noemen 😉

Stay tuned!

x

Leave a Reply

