Healthy food? Coming up!

Als het een rustige zondag is waarop ik niet gepland heb kun je mij het grootste gedeelte van de namiddag achter de potten en pannen vinden.

Niet om een heerlijke avond maaltijd te maken (dat laat ik aan Het Lief over) maar om ontbijt en lunch voor de komende werkdagen te voorzien.

Mason Jars zijn echt de beste ontdekking van de laatste maanden! Ik maakte vanmorgen 2 verschillende ‘Salads in a Jar’ en een smoothie klaar. Ik vind het ontzettend gemakkelijk om ‘s ochtends een smoothie een havermoutreep te nemen en een salade in mijn tas weg te steken. Zo eet ik een gezond ontbijt en lunch waar ik geen half uur vroeger voor hoe op te staan 😉

En nu wou ik natuurlijk graag mijn receptjes met jullie delen. Als je ze eens uitprobeert, laat dan zeker weten wat je er van vond!


Smoothie met Mange en Munt

Ingrediënten voor 3 glazen:

  • 450g Griekse yoghurt
  • citroensap van een halve citroen
  • 2 rijpe mango’s
  • Een bussel Munt
  • een paar ijsblokjes

Begin met de yoghurt en het citroensap. Als je met de vloeistof begint mengt alles achteraf veel gemakkelijker in de mixer. Verder snij je de mango in blokjes en pluk je de muntblaadjes. Alles mag de mixer in en na een paar minuten ben je al klaar! Smakelijk! (p.s. ik bewaar mijn smoothies altijd in deze glazen flesjes voor de volgende ochtend)

IMG_0689

IMG_0675

Salads in a jar

  1. Salade met Vinaigrette, komkommer, bloemkool, volkoren pasta, een gekookt eitje en veldsla
  2. Salade met Balsamico azijn, komkommer, kerstomaatjes, volkoren pasta, een gekookt eitje en veldsla

IMG_0683

Als snackje stak ik ook nog enkele wortel en komkommer reepjes in een kleine mason jar.

IMG_0687

zo, dat was alles wat ik vandaag klaarmaakte voor de komende dagen. Zijn er nog leuke snacks/lunches die je op voorhand kunt klaarmaken? Laat het mij zeker weten!

x

Leave a Reply

