Bumblebees for Life

Na enkele jaren de Warmste Week van Stubru (http://dewarmsteweek.stubru.be) enkel op de radio te hebben gevolgd besloot ik dit jaar om ook eens zelf mijn handen uit de mouwen te steken en zelf mijn steentje bij te dragen.

Ik heb er voor gekozen om kleine Hommeltjes te haken voor het goede doel Natuurpunt in de hoop om zo toch een paar mensen bewust te maken van de bijenproblematiek in België en Europa.

1

De bijen hebben het vandaag bijzonder moeilijk. In Vlaanderen verdween de voorbije jaren haast 40 procent van de bijenkolonies. De oorzaken zijn divers: de bio- diversiteit neemt af, we gebruiken nog te veel pesticiden en ook de parasitaire varraomijt bedreigt de bijen.Het belang van bijen als bestuiver van gewassen is nochtans immens en van groot belang voor het ecosysteem.

Meer info kun je altijd lezen op de site van Natuurpunt: http://www.natuurpunt.be/beleidsdossier-bijen

Voorlopig schat ik om zo’n 50tal hommeltjes te kunnen haken tegen kerstmis, wanneer de acties aflopen. Ik ga deze eerst aan directe vrienden en familie verkopen, maar als je geïnteresseerd bent in dit goede doel kun je het ook altijd Natuurpunt steunen door lid te worden of een gift te schenken: http://www.natuurpunt.be/helpensteunen!

Ik hou jullie op de hoogte van hoe mijn actie verloopt en remember: sharen is caren!

x

 

 

Leave a Reply

