Special Effects Makeup: Poging 1

Vorig weekend kreeg ik (na lang wachten) mijn bestelling van Schmink en Grime.nl aan! Hier bestelde ik een hele hoop special effects makeup:

Onder andere: Verschillende waterverven (deze wil ik gebruiken voor een specifieke look waar ik binnenkort meer over zal vertellen), een bruise wheel, modelling wax, 2 soorten bloed, liquid latex, spirit gum, witte creme makeup, mixing liquid en 3 kleuren glitters. De penselen ging ik bij de hobbywinkel halen en zijn gewone verfpenselen. Deze zijn een stuk goedkoper dan makeup penselen en werken ook goed.

Dit weekend ging ik dan ook effectief aan de slag en ik probeerde 3 verschillende zaken:

  1. Snijwond.

Ik maakte de fout door eerst een laag spirit gum aan te brengen (zoals ze zeiden in de youtube video die ik volgde). Hierdoor werd het ontzettend moeilijk om de wond er achteraf terug af te krijgen. Verder bracht ik een stukje modeling wax aan. Het was wat zoeken hoe ik dit het beste aanbracht en gelijkmatig uitsmeerde, maar na wat oefenen begon het wel te lukken. Daarop kwam een laag liquid latex. Deze kleurde ik met foundation en concealer tot de randen (ongeveer) in mijn arm weggeblend waren. Hierna maakte ik een ‘snee’ in de modeling wax met mijn spatel. Met het bruise wheel kleurde ik de wonde rondom en in de snee zelf. Een beetje bloed in en rond de wond, en dit was het resultaat: redelijk geslaagd vind ik zelf 🙂

2. Chelsea Smile

Hiervoor volgde ik deze tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=0cMwBCuBxqU

Achteraf plakte ik er nog een paar veiligheidsspelden op met spirit gum omdat ik dit ergens anders had gezien. Eigenlijk had ik ze echt door de wonde willen steken, maar aangezien ik het bloed had al aangebracht was ik er wat laat mee en heb ik ze er dus maar opgeplakt.

3. Claw marks

Hiervoor volgde ik deze tutorial: http://www.gurl.com/2014/10/03/terrifying-scary-creepy-halloween-makeup-tutorials-diy-costume/

Deze vond ik echt leuk en goed gelukt. Ik denk dat dit een leuk thema zou zijn om een soort roodkapje shoot rond te doen.

Zijn er nog andere special effects looks die jullie leuk vinden en die ik eens zou kunnen uitproberen?

Laat zeker weten wat je er van vind!

x

 

Leave a Reply

